Söndag 29:e maj

Hej! 

Idag har det varit fullrulle precis hela dagen.
Det började med att jag klev upp 5.30 imorse (JA, 05.30 på en lördag) för att baka en tårta dagen till ära.
Efter 1,5 timme var den äntligen klar och jag hade då 30 min på mig att platta håret (håret stod åt alla håll då jag sovit med blött hår), klä på mig, borsta tänderna och packa ned en massa kläder i en påse. Sedan for jag hem till Bergvik för att överraska mor min på morsdag. När jag strax var hemma körde jag i 5 km/h för att inte väcka henne, och jag parkerade bilen nere vid stallet så hon inte skulle höra när jag körde in på gårdsplanen. Innan hade jag bett syrran att öppna altandörren på baksidan då vår dörr på framsidan låter så mycket. Som sagt skulle jag överraska mamma då hon trodde jag skulle komma vid 11 tiden då vi skulle iväg på konfirmation. 

Så hon blev glatt överraskad när hela familjen kom samlad och gratta henne på sängen med tårta, kaffe och presenter! :) Hon fick två fina, ja vad heter det? något från presentboden i alla fall som man kan ha ljus i samt en systemkamera. En systemkamera kan man ju tycka är lite överdrivet att få i morsdagspresent, men hon har velat haft en sådan och vi tyckte det skulle passa bra nu till studenten och sommaren och allt. Dessutom är hon värd det! :)

När vi fått i oss tårta och öppnat presenterna gjorde vi oss i ordning för att åka på Hanna's (brorsans tjej och vår vän) konfirmation, sedan blev det mat och fika, gott! :) Vi åkte sedan vidare hem till farmor och farfar där vi också fikade och avslutade med mormor och morfar där vi åt mackor och drack te och hade ett mysigt avslut. :)

Nu har jag kommit hem igen och myst med min fina sambo som jag inte träffat sedan 07.30 imorse (och då halvsov han)! Resten av kvällen ska jag ta det lugnt, kanske skriva på en inlämningsuppgift men den känns inte lockande faktiskt, så det kanske får vänta till imorgon! Oj vilket långt inlägg det blev idag, hehe.

Men hoppas ni får en fortsatt trevlig söndagkväll hörni! :) Puss 

Den fina tårtan jag bakade till mammsen kl 05.30 (lägg märke till att jag skurit jordgubbarna likt hjärtan!) 


Kommentarer
Postat av: Hanna

Tack så jättemycket för att ni kom, det värmer ska du veta ♥

2011-05-29 @ 23:23:33
Postat av: Tess

Men tack själv gumman! :) ♥

2011-05-30 @ 08:25:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0