Recept

Jag tänkte dela med mig av ett recept som var med i förra veckans program av halv åtta hos mig.
Jag själv har inte prova på denna otroligt frestande efterrätt ännu men tänker absolut göra det inom kort!

Vit chokladmousse med jordgubbssås

-En ljuvlig dessert som smälter i munnen.

Antal portioner: 4

Färdigt på:
15 min

Ingredienser

Vit chokladmousse

150 gram vit choklad
1.5 dl vispgrädde
1.5 dl kesella kvarg (10 %)

Jordgubbssås

150 gram frysta jordgubbar
0.5 dl strösocker
Färska jordgubbar till garnering

Gör så här:

Chokladmousse
1. Finhacka chokladen och smält den i vattenbad.
2. Vispa grädden, ej alltför hårt.
3. Rör ner grädde och kvarg i chokladen, men rör inte för mycket.
4. Spritsa eller klicka ner smeten i glas eller små formar. Låt stå svalt minst 30 minuter, gärna mer.


Jordgubbssås
5. Tina jordgubbarna. Mixa dem med socker.
6. Passera genom en finmaskig sil. Skeda jordgubbssåsen över moussen.
7. Garnera med färska jordgubbar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0